Nyhedsbrev februar 2009
I disse finanskrisetider sætter ACT! igen fokus på god ledelse
Kender du de uformelle magtstrukturer i din organisation - ved du hvem der egentlig bestemmer? Eller tror du bare, at du ved det? Læs artiklen og få redskaber til at afdække det uformelle organisationsdiagram i din virksomhed.
Den svære samtale: Handler det om fyring, anættelse eller MUS, så skal kommunikationen og kropssproget være i orden. Lær hvordan!
Udfører du ledelse i blinde?
Træffer din virksomhed beslutninger ud fra det rette grundlag? Kender du din organisation eller tror du bare, at du kender den? Hvem bestemmer egentlig?
Det er ikke nødvendigvis de formelle magtstrukturer og det formelle organisationsdiagram, der tegner virksomhedens handlemønstre og dynamikker.
Træning af den svære samtale
Gennem oplæg, praktiske øvelser og rollespil får du mulighed for at træne dine kommunikationsevner overfor en professionel skuespiller, inden du skal fyre virkelige medarbejdere eller ansætte den helt rigtige nye medarbejder.
Læs mere om træning af den svære samtale her
ACT! arbejder med det psykiske arbejdsmiljø
Uden et godt arbejdsmiljø er der hverken trivsel, arbejdsglæde eller udvikling for medarbejderne.
Derfor satte Århus Kommune fokus på sygefravær og arbejdsglæde på en konference den 16. januar.
Tre skuespillere og en proceskonsulent fra ACT! bød ind med ’mobning på arbejdspladsen’. Spillet viser konsekvenserne for den enkelte medarbejder, for arbejdspladsen og for organisationens bundlinie, når det psykiske arbejdsmiljø ikke fungerer.
Kontakt ACT! hvis du ønsker at arbejde kreativt og involverende med det psykiske arbejdsmiljø på arbejdspladsen. info@a-ct.dk eller 87 41 69 64
Bliv en bedre facilitator ved at benytte fiktion
Den 26. marts 2009 kl. 11.15-17.30. Pris 500 kr.
HUSK: Tilmelding i denne uge