Nyhedsbrev juli 2011

 

At give dine kunder en oplevelse af God Service kræver, at du er lydhør, åben og nærværende - hvad enten du yder kundeservice, support, vejledning eller du er sælger eller rådgiver.

Men man ved jo aldrig, hvad den anden tænker - så hvordan kan man blive bedre til 'de bløde værdier'... i en fart? 

 

Tag en prøvetur med kunden

Hos ACT! kan du afprøve nye strategier og værktøjer på 'kunden' inden de tages i brug i den virkelige verden.

Glade menneskerDet kan lade sig gøre ved at træne over for en professionel erhvervsskuespiller, der spiller rollen som kunde/bruger/borger. Og da udfordringerne er forskellige fra person til person, er skuespillerne tilsvarende varierede og fleksible i deres udtryk.

Horsens Kommune og Endelave Færgefart har i det forgangne forår tilbudt efteruddannelse i kommunikation til alle ansatte med borgerkontakt. Her bidrog ACT! med træningssessioner med skuespillere i rollen som borgere.

Hvad fik medarbejderne ud af forløbet?

 

 

God stemning - God service - God kunde

Men en god samtale med en kunde/bruger afhænger ikke kun af, om du følger en bestemt 'skabelon' for samtaleteknik og det gode salg.

Kundens samlede oplevelse af god service afhænger også af

Dominobrikker- en god stemning blandt dine kolleger
- et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø
- god ledelse
- motivation
- forventningsafstemning
- en høj social kapital på din arbejdsplads 

 (Kilde: 'Principper for god offentlig service', Kvalitetsreformen 2007)

Hvordan kan I udvikle den sociale kapital?

 

 

Sommerferie

ACT! holder sommerferie fra og med 4. juli. Vi er tilbage på pinden mandag d. 1. august 2011. Rigtig god sommer til dig og dine kolleger!

 ACT! on LinkedIn